Alla inlägg under mars 2015

Av Mich - 21 mars 2015 13:03

Har ni tänkt på att folk förväntar sig att alla ska skaffa barn?
När man va liten/mindre fick man nästan alltid höra "du kommer märka de när du får barn", " tänk när du skaffar barn" m.m
Folk tar liksom för givet att alla vill/tänker skaffa barn. Varför ska folk tjata på en om det när man är så liten?
Detta har iaf jag fått höra sen jag va ca.10 år.
Jag blev så trött på att alla förväntade sig att jag ville ha barn när jag blev äldre. Utan att ha frågat mig om jag ville de eller inte.
Så jag sa alltid att jag inte ville ha barn. För folk tjatade så mycket om det så dom fick mig att inte vilja skaffa barn. Jag har alltid tyckt att barn är jobbiga, dom skriker o gråter för minsta lilla. Det finns bara några barn jag gillar.
Men iaf. Så fort jag sa att jag inte ville skaffa barn så slutade folk tjata om det. Men ist fick man höra "aa men du vill ju inte ha barn" o bla bla bla.. m.m
Jag förstår inte grejen med att tjata om det. När dom inte ens vet om man vill ha det eller inte. Bara för att dom har barn betyder det väll inte att jag vill det.
Aja tänkte bara skriva av mig lite om nåhot som kan irritera mig o som andra kanske tycker är drygt också.

Från trött Mibi :|

Presentation


Heej, Mitt namn är Mich. I bloggen kommer det stå lite om allt.. Tråkit värre va ;)?

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards